Review PROFI Beclean

review profi beclean

Explicație review PROFI Beclean

1. Poziționare magazin PROFI: ultracentral, adresă Aleea Gării, Beclean;

2. Loc de parcare: parcare publică neîncăpătoare la orele de vârf;

3. Reclama exterioară: evidențiată, inclusiv noaptea;

4. Curățenie în magazin: nimic de reproșat;

5. Produse românești evidențiate: PROFI, în prezentarea generală, susține că 80% din produsele vândute sunt produse în România, iar aproape 20% reprezintă branduri proprii PROFI. Dacă doar ambalarea produselor este realizată în România sperăm că nu este considerat produs românesc. PROFI, deci vă mai lisesc doar etichetele de la rafturi și de la vitrine unde puteți specifica clar și mare pentru consumator „Produs în România”. Vă rugăm să citiți regulamentul (UE) NR. 1169/2011, mai ales punctul 29, privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare.
PRO: Există produse românești in magazin.
CONTRA: Produsele românești nu sunt evidențiate, nu exista standuri doar cu produse românești, pe rafuturi nu sunt etichete gen „Produs în România”. În majoritatea cazurilor produsele românești sunt amestecate printre alte produse.

6. Produse autohtone evidențiate: Consumatorii din Beclean, cei din împrejurimi și mai ales turiștii care ne vizitează doresc să deguste produsele locale.
PRO: Există produse autohtone în PROFI Beclean.
CONTRA: Nu există standuri evidențiate cu produse locale, pe rafturi nu există etichete gen „Produs autohton”. 

7. Produse bio evidențiate
PRO: Există produse bio.
CONTRA: Nu există standuri evidențiate cu produse bio, pe rafturi nu există etichete gen „Produs organic”.

8. Marketing PROFI Beclean: „Oamenii nu cumpără bunuri și servicii. Ei cumpără relații, povestiri și magie” – Seth Godin. În PROFI se aplică strategia de marketing universală, totuși comunitațile mici ar trebui abordate diferit.
PRO: Strategia de marketing universală aplicată per ansamblu bine.
CONTRA:

  • Nu sunt evidențiate reducerile aplicate în mod inteligent;
  • Nu există în magazin personal proactiv dedicat exclusiv pentru marketing (dacă în fișa postului aveți personal pentru marketing, dar îi alocați și alte sarcini de birou, atunci nu aveți personal de marketing în magazin);
  • Publicitatea locală – fie prin pliante, online, social media sau spre exemplu organizarea/sponsorizarea de spectacole, serate pentru publicul țintă – lipsește cu desăvârșire.

Galerie poze PROFI Beclean

9. Personal magazin (angajați): Cu siguranță trebuie să faceți angajări deoarece sunteți deficitari.
PRO: Personal muncitor și respectuos.
CONTRA: Când o să înţelegeți faptul că „dacă angajații voștri sunt fericiți și mulțumiți” atunci și clienții vostri o să fie mulțumiți și fericiți? Personalul din magazin aranjează rafturile, aprovizionează vitrinele și standurile, fetele de la casă proceseză comenzile. Totul decurge intr-un automatism mecanic şi rece. Vă lipsește personalul de marketing din magazin, cel care interacționeză cu consumatorii, care se oferă să-i îndrume, să-i ajute, care știe să analizeze rapid coșul clientului și care știe să vină cu o sugestie fară să fie percepută de client ca marketing agresiv.
SUGESTIE: În postura de client într-un oraș mic, dacă observi într-un magazin mereu „personal nou”, te întrebi oare de ce pleacă angajaţii. Logic, aceştia nu părăsesc un loc de muncă atunci când le este bine! Motivați-i atât financiar, cât și profesional, și încercați să-i implicați în activități diferite zilnic (rotirea presonalului), astfel reduceţi surmenarea cauzată de rutină.

10. Vitrine interioare

PRO: Aprovizionate și curate.
CONTRA: a) Vitrina cu mancare este inacceptabilă, deoarece vei mânca: pește cu miros de mici, orez cu aroma de ceafă, cotlet cu iz de pui la rotisor. Personal, în calitate de client, am cumpărat orez şi cartofi într-o zi în care nu doream să consum carne. Am fost nevoit să le arunc, fiindcă orezul şi cartofii miroseau a mici, pui, fleică, ceafă şi pește. Nu înteleg cum DSVSA Bistrița vă permite ca în aceeaşi vitrină închisă să aveţi atât alimente preparate de natură animală (pui, pește, porc; lactate – cașcaval pane), cât și vegetale (orez, cartofi, legume).

Video vitrină alimente preparate cu arome mixte:

b) Vitrina de brânzeturi neambalate face schimb de arome cu mezeluri și măsline. Există un separator din plastic, așa de formă, care este mult mai mic decât înălțimea și lățimea vitrinei.

Poză vitrină care face share de mirosuri:

11. Prețuri produse: decente. Există în oraş şi produse similare la preţ mai bun.

12. Cărucior pentru donarea produselor nevândute către organizațiile de caritate nu există sau nu este vizibil. Dorim să știm că vă interesează și cei nevoiași, nu doar profitul. Dacă în alte țări civilizate se poate, atunci şi la Beclean trebuie să se poată.

13. Acceptă plata cu cardul: Da! Acceptă și bonurile de masă.

14. Rata de respingere
Se refera la procentul ocupat din coșul de cumpărături al clienților; adică la casa de marcat coșul de cumpărături al clientului este aproape gol sau aproape plin? O ieșire imediată a clientului din magazin cu doua-trei produse reprezintă o rată de respingere mare. Diminuarea ratei de respingere întotdeauna se face prin măsuri de marketing:

  • cunoașterea produselor de către angajați;
  • ușurinta cu care clinetul găsește produsele dorite;
  • personal proactiv dedicat exclusiv pentru marketing;
  • timpul petrecut de clienți în magazin;
  • dacă magazinul are programe care angrenează clienții în diferite activitați menite să-i informeze, destindă, amuze, programe care implicit îi va determina și să cumpere (stand de prezentări culinare practice, demonstrații de gătit, degustări de produse, etc);
  • digitalizarea cupoanelor de reducere;
  • scanarea produselor cu telefonul mobil și prezența unei case separate unde plătești cu telefonul mobil;
  • cumpăraturile online de produse alimentare au o creștere masivă la nivel mondial; adaptați-vă!

15. Atmosfera în magazin.
Puteți îmbunătăți cu siguranța atmosfera din magazinul PROFI Beclean. Momentan este rece și mecanică, gen „cumpără rapid și pleacă”; lipsesc antrenarea clienţilor în diferite activităţi şi interacționarea cu aceştia.

Începeți cu remedierea frigiderelor care urlă la propriu (poluarea fonică):

Citește cum poți fi un cumpărător SMART în Beclean!