Peste 200 de elevi din Beclean au început probele scrise ale bacalaureatulului

Peste 200 de elevi din Beclean au intrat de azi în focul probelor scise ale bacalaureatului, după ce au susţinut în februarie probele orale, ca o premieră în istoria examenului maturităţii.

174 de tineri de la Colegiul Naţional “Petru Rareş”, 33 de la Liceul Tehnologic “Henri Coandă“ şi 29 de la Liceul Tehnologic Agricol sunt testaţi azi la limba şi literatura română, pentru ca mâine să fie evaluaţi în limba maternă; calendarul verificărilor scrise continuă în 27 iunie cu examinarea obligatorie a profilului şi în 28 iunie, cu proba la alegere a specializării urmate.

Afişarea primelor rezultate se va face până în 4 iulie, la ora 12.00, şi e urmată de depunerea contestaţiilor (între orele 12.00 şi 16.00), soluţionarea acestora, între 5 şi 8 iulie, şi afişarea concluziilor, în 9 iulie.

O premieră disputată

Examenul maturităţii a înregistrat anul acesta o premieră, rezultată din faptul că testările orale s-au desfăşurat de câteva luni bune la limba şi literatura română, respectiv cea maternă, competenţe digitale şi limbă de circulaţie internaţională. Totul a început în 12 februarie, în prima zi de şcoală după vacanţa intersemestrială, cu dispute privitoare la legalitatea unui astfel de calendar contestată chiar de sindicatele din învăţământ, care au considerat că bacalaureatul este destinat exclusiv absolvenţilor de liceu şi nu ar fi fost firesc să înceapă înainte de încheierea anului şcolar.

Imposibil să cazi la examenele orale

Oricum, subiectele de atunci elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare au avut o complexitate moderată, cuprinzând texte literare şi nonliterare, funcţionale şi nonfuncţionale, posibil a fi tratate integral în maxim 10 – 15 minute. Şi evaluările monitorizate video au fost permisive, nu de alta, dar rezultatul nu s-a exprimat prin note sau prin calificative “admis/respins”, ci prin stabilirea nivelului de competenţă: experimentat, avansat şi mediu. În aceste condiţii, nimeni nu putea eşua decât dacă absenta ori refuza să rezolve subiectele, situaţie similară cu nesusţinerea probei.