Alternative europene la centura naţională a Becleanului

Inclusă în Masterplanul naţional de transport încă de anii trecuţi, când ministrul de resort a descins în teritoriu tocmai cu promisiuni de materializare, dar aflată încă în demersuri de urgentare a punerii în fapt, centura ocolitoare a oraşului Beclean şi-a găsit deocamdată soluţiile alternative de descongestionare şi fluidizare a traficului local.

Salvarea a venit dintr-o finanţare europeană nerambursabilă aflată în curs de implementare, care îşi propune ca din 5 milioane de euro să rezolve propblema mobilităţii urbane aflatî în discuţie. Purtând numele celebru cu “Drumul Gării din Beclean”, proiectul de amploare prevede, pe lângă rutele alternative drumului naţional-european, amplasarea primelor semafoare din istoria localităţii, pe DN 17, eliminarea trecerilor de pietoni de la Restaurantul “Bachus” şi de la Farmacia “Salix” (cele de la biserica din parc şi de la primărie vor fi dirijate de poliţişti între orale 8.00 şi 16.00), sensuri unice de circulaţie pe străzile Gării (pietonal), Morii (spre autogară), Liviu Rebreanu (spre DN 17), Petru Maior (dinspre “Ion Pop Reteganul” spre „Parcului”) şi adaptarea în context a străzilor Mihail Kogălniceanu, Gheorghe Doja, Horea, Dealul Păcii şi Crişan.

În total, zece semafoare vor fi montate cu scopul de a ordona circulaţia din teritoriu, dar şi de a devia traficul din centrul oraşului pe trei căi, toate având ca punct comun intrarea în Beclean dinspre Bistriţa, semnalizată cu roşu, galben şi verde; pornind de aici, iată care sunt soluţiile: se va trece peste calea ferată spre Figa, apoi pe tronsonul “Horea – Codrului – Gheorghe Doja” şi pe DN 17, pe la intersecţia cu drumul Rusului de Jos; se ajunge pe “Crişan” (pe lângă calea ferată) – gară – autogară, pe “Liviu Rebreanu” (sau pe podul ce se va construi peste Meleş, apoi pe “Gheorghe Doja”), ca să se intre pe DN 17 pe la intersecţia cu Rusu de Jos; pe “Ion Pop Reteganul” pe lângă dig, pe “Petru Maior”, pe “Parcului” şi “Someşului”, pe DN 17.